Samenwerking met andere disciplines

Samen kom je verder! Op onze locaties in Oldenzaal, Hengelo en Enschede werken we veel samen met andere disciplines als ergotherapeuten en fysiotherapeuten. Daardoor kijken we net wat verder en kunnen we problematiek breed aanpakken. Ook bieden we gezamenlijk groepsprogramma’s aan.

Op al onze locaties hebben wij de mogelijkheid om andere disciplines bij de behandeling te betrekken. Zo kunnen we bijvoorbeeld een fysio- of ergotherapeut inschakelen, wanneer er op gebied van beweging ook vragen en/of problemen zijn, of werken we samen in teams, zoals een revalidatieteam, een ouderenteam of een oncologieteam.

Voedingsadvies valt in de basisverzekering

De eerste drie uren dieetadvies worden vergoed vanuit de basisverzekering.  Lees meer >>

Revalidatieteam

Revalidatiecentrum Oldenzaal biedt vanuit PNRL (Poliklinische Revalidatie Geneeskunde Nederland) poliklinische revalidatietrajecten op maat. Bijvoorbeeld wanneer je door een ongeluk, operatie, ziekte, beperking of pijnklachten de dagelijkse activiteiten niet optimaal kunt uitvoeren.

Diverse klachten en aandoeningen komen in aanmerking:

Complexe en/of langdurige klachten aan het houdings- en bewegingsapparaat

Onverklaarbare of chronische pijn

Postwhiplash syndroom

Revalideren na een medische ingreep als gevolg van een ongeval of operatie

Oncologische revalidatie

Klachten bij een orthopedische aandoening

Klachten bij een reumatische aandoening

Fybromyalgie klachten

Hart/long aandoening

Klachten na een ongeval

SOLK-patiënt (Somatisch Onvoldoende Verklaarde Klachten)

Na een gesprek met de revalidatie-arts wordt een traject op maat gemaakt. Disciplines die betrokken kunnen worden bij het traject zijn de casemanager, fysiotherapeut, ergotherapeut, diëtist en psycholoog.

Revalidatie Twente biedt poliklinische revalidatietrajecten op maat. Bijvoorbeeld wanneer je door een ongeluk, operatie, ziekte, beperking of pijnklachten de dagelijkse activiteiten niet optimaal kunt uitvoeren.

Maak zelf een afspraak

Je kunt direct zelf een afspraak inplannen in onze online agenda >>

Kom je er niet uit?
Maak je liever telefonisch een afspraak?
Bel dan:

Of app ons op:

Oncologieteam

Ongeveer de helft van de patiënten met kanker ervaart problemen als gevolg van de ziekte of de behandelingen. De voortdurende strijd die rondom eten geleverd moet worden kan ook zorgen voor onbegrip in de omgeving.

Veel patiënten met kanker krijgen helaas vroeg of laat te maken met specifieke voedingsproblemen. Kanker vraagt veel van het lichaam. Om in goede conditie te blijven is het vaak nodig om extra energie en voedingsstoffen te gebruiken. Door de ziekte zelf kunnen vele klachten optreden, maar ook bij de behandeling van kanker ontstaan vrijwel altijd klachten die het voedingspatroon en/of het lichaamsgewicht nadelig beïnvloeden. Iedere klacht vraagt om specifieke aanpassingen in de voeding die niet altijd even gemakkelijk zijn.

We werken in een oncologieteam samen met fysio- en ergotherapeuten. Heb je een slechte eetlust, smaak- en reukverandering, moeite met slikken of ervaar je andere problemen, neem dan contact met ons op. Wij denken graag met je mee.

Samenwerking met Nije Stichting in Hengelo
Om u advies om maat te kunnen bieden en om u hierbij zo goed mogelijk te helpen zal vanaf januari Frouke van Diëtistenpraktijk Twente bij de Nije Hoeve aanwezig zijn.

Ouderenteam

Bij Het Kompas in Hengelo bieden wij het Ouderenteam aan. Dit team bestaat uit verschillende zorgverleners en samen begeleiden, behandelen en ondersteunen zij de cliënt in de dagelijkse taken, communicatie en gezondheid.

Kwetsbare ouderen
Het Ouderenteam is gericht op ‘kwetsbare’ ouderen die uitgebreide zorg nodig hebben van verschillende zorgverleners. Om veilig zelfstandig te kunnen blijven, zijn soms verschillende vormen van zorg nodig. We werken daarom samen met de bestaande zorg, mantelzorg en de huisarts/POH-er.

De cliënt kan op verschillende manieren bij het Ouderenteam terecht komen: via de huisarts of praktijkondersteuner bijvoorbeeld, via de thuiszorg of via één van de zorgverleners van het ouderenteam.

Meer informatie?
Heb je vragen of wil je jezelf of iemand uit je omgeving aanmelden voor het Ouderenteam Kompas? Neem dan contact met ons op.

naar website      naar Samen sportief in beweging                                                        Logo Nije Stichting